DORITOS

Doritos, kultiniai trikampio formos tortilijų traškučiai, gali pasigirti tokia pat drąsia ir kvapnia istorija kaip ir juos gardinantys prieskoniai. Viskas prasidėjo 1966 m. Disneilende. Archas Westas, Frito-Lay pardavėjas, pastebėjo, kad išalkę parko lankytojai vargsta su netvarkingais, sunkiai valdomais taco apvalkalais. Įkvėptas jis kreipėsi į savo įmonę, siūlydamas naujovišką sprendimą: iš anksto pakepintus tortilijų traškučius, pagardintus aštriu mišiniu. Taip gimė šis legendinis prekės ženklas.

Originalaus skonio Dispensa pavadinimas kilo iš ispanų kalbos žodžio “sandėliukas” ir buvo skirtas universaliam užkandžiui. Sėkmė atvėrė kelią daugybei skonio naujovių – nuo ugningo Nacho Cheese 1974 m. iki šalto Cool Ranch 1982 m. Doritos tapo drąsių skonio eksperimentų sinonimu ir peržengė vaizduotės ribas su tokiais skoniais kaip Spicy Sweet Chili ir Flamin’ Hot Limon bei mažaisiais Bits linijos traškučiais, kuriems tiesiog neįmanoma atsispirti.

Tačiau Doritos – tai ne tik skonis. Tai prekės ženklas, sukurtas remiantis drąsios saviraiškos idėja, skatinantis jauną, nuotykių mėgstančią auditoriją “griauti skonį” ir mėgautis unikalia patirtimi. Ši žinia skamba ryškiose pakuotėse, drąsiose rinkodaros kampanijose ir net bendradarbiavime su muzikantais ir menininkais. Ar girdėjai apie liūdnai pagarsėjusį reklamos konkursą “Crash the Super Bowl”, kai per didžiausią metų JAV sporto renginį buvo rodomos vartotojų sukurtos Doritos reklamos? Tai buvo rizika, kuri pasiteisino ir sustiprino prekės ženklo ryšį su auditorija.

Šiandien Doritos tebėra kultūrinis fenomenas. Tai jaunatviško maišto simbolis, vakarėlių reikmuo ir net menininkų bei dizainerių mūza. Nuo riboto tiražo dizainerių maišelių iki traškučių įkvėptų mados linijų – Doritos įsiskverbė į įvairias kūrybines erdves, įrodydamas, kad jo įtaka toli peržengia traškučių parduotuvės ribas.

Kurdamas ateitį, Doritos susiduria su tokiais iššūkiais kaip besikeičiančios vartotojų preferencijos ir susirūpinimas sveikata. Tačiau jos įsipareigojimas užtikrinti ryškų skonį, naujovišką rinkodarą ir kultūrinę svarbą leidžia jam išlikti pagrindiniu užkandžiu ateinančioms kartoms.