Klasika tampantis lūkestis aptarnavimo sektoriuje: už pusę etato – 1000 eurų „į rankas“ ir laisvi savaitgaliai
„Candy POP“ atrankas į parduotuvių konsultantų pozicijas vykdo nuolat. Per mėnesį bendrovės atrankų specialistai pakalbina dešimtis kandidatų – neseniai į pilnametystę įžengusių jaunuolių, kuriems neretai tai būna pirmieji darbo pokalbiai ir pirmosios darbinės patirtys.
Prieš ketverius metus klaipėdietė Ema Butkevičiūtė taip pat dalyvavo atrankoje į parduotuvės konsultanto poziciją. Dabar jauna mergina pati vykdo šias atrankas ir dalinasi patarimais, kaip jaunam žmogui rasti tinkamą vietą darbui, o gal net karjerai.
Akcentuokite savo privalumus, o ne lūkesčius
Kiekvienas darbdavys siekia įdarbinti geriausią kandidatą, todėl labai svarbu prieš darbo pokalbį apgalvoti, kaip save pristatysiu, kad pasirodyčiau vertas pozicijos ir argumentuočiau savo lūkesčius.
„Labai dažnai mano vykdomose atrankose dalyvauja žmonės be jokios darbinės patirties, tačiau net ir tokiu atveju labai svarbu išgirsti, ką žmogus yra pasiryžęs pasiūlyti. Jeigu kandidatas moka save pristatyti, argumentuotai pateikia gerąsias savo savybes, papasakoja įdomių istorijų – kad ir iš savo įprastos kasdienybės, – tuomet atsiranda daugiau pagrindo kalbėti ir apie lūkesčius,“ – pataria Ema Butkevičiūtė, „Candy POP“ parduotuvių grupės vadovė.
Atvirai išsakykite savo ketinimus
Visus atrankų dalyvius galima suskirstyti į dvi kategorijas. Pirmoji – tai rotaciniai arba sezoniniai darbuotojai, kurių paieška vyksta gretai, ir jie neužsibūna įmonėje ilgiau nei keletą mėnesių. Antroji kategorija – labai motyvuoti, įsitraukę ir ambicingi darbuotojai. Labai dažnai jie greitai pereina į aukštesnes pozicijas, nemaža dalis tęsia savo profesinį kelią įmonės administracijoje.
„Nors vertinant visą mažmeninės prekybos kontekstą, mūsų darbuotojų rotacija yra palyginti nedidelė, tačiau sparčiai augančio parduotuvių tinklo veiklai mums labai svarbios abi šios kategorijos. Atrankų dalyvius skatinu atvirai išsakyti savo nusiteikimą. Jeigu darbo ieškote tik vasarai – sakykite tai nuo pradžių, ir darbdavys jums padėkos,“ – šypsosi Ema Butkevičiūtė.
Karjeros pokalbiai ir vadovų dėmesys – būtina sąlyga augti
Blogiausia, kas gali atsitikti jaunam žmogui jo pirmoje darbovietėje – tai jausmas, kad esi nematomas sraigtelis didelėje struktūroje. Kad taip nenutiktų, labai svarbu bent kartą per ketvirtį su aukščiausio lygmens vadovais aptarti savo asmeninius karjeros pasiekimus. Reguliarūs karjeros pokalbiai turėtų atsirasti kiekvieno kandidato pageidavimų sąraše.
„Atrankų metu dažnai girdžiu, kad ne visur vadovai skiria laiko betarpiškam bendravimui su savo aptarnaujančiu personalu. Taip, tai reikalauja nemažai laiko investicijų, bet grąža taip pat akivaizdi. Tuose susitikimuose vadovai dalinasi savo patirtimi, stiprina darbuotojų pasitikėjimą ir lojalumą, ugdo jų kompetencijas. Po šių pokalbių sulaukiame daug teigiamo grįžtamojo ryšio,“ – teigia Ema Butkevičiūtė.
Mažesnių miestų jaunuoliai labiau motyvuoti nei sostinėje
„Nenoriu absoliutinti, bet mano patirtis rodo, kad kandidatai iš mažesnių miestų yra labiau motyvuoti, lankstesni ir darbštesni nei sostinėje. Tai atsispindi ir darbuotojų rotacijos statistikoje – Vilniuje darbuotojų rotacija yra pati didžiausia, čia dažniau išgirstame ir klasika tampanti lūkestį už darbą puse etato gauti 1000 eurų į rankas ar nedirbti savaitgaliais,“ – apie kandidatų skirtumus pasakoja Ema Butkevičiūtė.
Orus atlygis už darbą yra svarbus kriterijus, tačiau ne jis turėtų būti pagrindine motyvacija planuojant savo karjerą. Pinigai motyvuoja tik labai trumpą laiką, todėl verta paieškoti ir kitų motyvacijos šaltinių – ar man smalsu, ar norėčiau išmokti, ar galėčiau čia susirasti draugų, ar šioje įmonėje matau karjeros galimybių.
5 patarimai, kaip įsidarbinti savo mėgstamoje parduotuvėje
Pasiruoškite pokalbiui. Pasidomėkite, kokius klausimus dažniausiai užduoda panašiose atrankose, ir pabandykite į juos atsakyti. Apgalvokite ir klausimus, kuriuos užduosite – taip pademonstruosite savo atsakingą požiūrį renkantis darbo vietą.
Parodykite savo entuziazmą ir pasiryžimą. Pokalbio metu pasidalinkite savo nuoširdžiomis emocijomis, kodėl jus žavi būtent ta parduotuvė, į kurią kandidatuojate. Būkite pasidomėję apie jos istoriją, pasiekimus, vadovus, asortimentą. Aiškiai parodykite, kad norite čia dirbti ir mokėkite tai pagrįsti.
Pademonstruokite lankstumą ir gebėjimą prisitaikyti. Mažmeninės prekybos aplinka yra dinamiška, todėl parodydami, kad esate lankstūs ir gebate prisitaikyti prie įvairių situacijų, galite tapti patrauklesniu kandidatu.
Pristatykite savo įgūdžius ir gerąsias savybes. Net jei neturite tiesioginės patirties mažmeninės prekybos srityje, pagalvokite apie kitokią patirtį, kuri suteikė jums vertingų įgūdžių. Jeigu jums nejauku kalbėti apie savo privalumus, papasakokite istoriją iš savo kasdienybės, kur atsiskleidžia jūsų gebėjimas bendrauti, dirbti komandoje, spręsti problemas.
Po pokalbio – padėkokite. Labiau įsimena tie kandidatai, kurie po pokalbio atsiunčia bent trumpą padėkos žinutę. Tai rodo susidomėjimą, kuris yra labai svarbus vertinant kandidatus.
„Candy POP“ yra tarptautinis specializuotos mažmeninės prekybos tinklas, veikiantis Baltijos šalių regione. Įmonė taip pat aktyviai vysto elektroninę bei plėtoja didmeninę prekybą. Grupės apyvarta 2022 m. siekė 8,8 mln. eurų. Bendrovės asortimente – rinktiniai saldumynai, užkandžiai ir gėrimai, kurių didžioji dalis atkeliauja iš JAV ir Azijos. Šiuo metu „Candy POP“ parduotuvių tinklą sudaro 27 parduotuvės, iš kurių 14 veikia Lietuvoje, 5 Latvijoje, 5 – Estijoje ir 3 Lenkijoje.