„Candy POP“ pusmetis Lenkijos rinkoje: čia viskas kitaip, nei esame įpratę
Nuo praėjusių metų liepos, specializuotas prekybos tinklas „Candy POP“ Lenkijoje atidarė tris savo vardo parduotuves. Visos jos – didžiausiuose ir labiausiai lankomuose Varšuvos prekybos centruose, į kuriuos patenka ne visi norintys. O norinčių daug, nes pirkėjų srautai čia iki 3 kartų didesni nei geriausiai lankomuose Vilniaus prekybos centruose.
„Lenkijos rinka smarkiai skiriasi nuo to, kaip esame įpratę dirbti Baltijos šalyse. Verslo procesai trunka labai ilgai, kiekvienam sprendimui reikia pereiti daug laiptelių iki pat aukščiausio lygmens, ir taip visose srityse – nuo patalpų nuomos iki kiekvieno parduotuvės elemento suderinimo. Visa tai išpučia kaštus, kuriuos net ir dideli srautai padeda padengti ne iškart,“ – teigia „Candy POP“ bendraįkūrėjas ir grupės vadovas Dovydas Juškys.
Vietiniai partneriai – raktas į sklandesnį procesą
Pasak D. Juškio, dažnai lietuviai neįvertina rinkų skirtumų ir mano, kad turima Baltijos šalių patirtis bus pakankama savarankiškai suvaldyti įėjimo į Lenkiją procesą. „Vietinių subtilybių, kultūros ir net kalbos išmanymas čia yra būtinas, todėl mums labai pasiteisino bendradarbiavimas su vietiniais partneriais. Jie rūpinosi derybomis su prekybos centrais, padėjo suvaldyti visus biurokratinius procesus, kurių čia labai daug: dvigubi architektų vertinimai, notarai, vertimai – savarankiškai visi procesai užtruktų žymiai ilgiau ir kainuotų gerokai brangiau,“ – patirtimi dalinasi D. Juškys.
„Lenkijos rinkos administravimui reikalingus vadovus samdėme taip pat su vietinės HR agentūros pagalba, tik parduotuvių personalą formavome savarankiškai. Tiesa, darbuotojų požiūris maloniai nustebino – pasiūlius gerą motyvacinę sistemą, žmonės pasiryžę siekti geresnių rezultatų, labiau stengiasi. Aptarnavimo sferoje kultūra tikrai aukšto lygio,“ – priduria D. Juškus
Investavo per 0,5 mln. eurų
Į pirmąsias 3 parduotuves Lenkijoje „Candy POP“ investavo daugiau kaip 0,5 mln. eurų. Reikšminga investicijų dalis buvo skirta pačių parduotuvių įrengimui – kiekviena jų kainavo per 150 tūkst. eurų. Visus įrengimo darbus atliko „Candy POP“ partneriai iš Lietuvos, tad prisidėjo dar ir kelionių bei apgyvendinimo kaštai. Papildomai kainavo iki pusmečio vienai parduotuvei trunkantys verslo administravimo procesai, konsultacijos, darbuotojų paieška, rinkodaros priemonių įgyvendinimas.
„Mūsų parduotuvės iš kitų išsiskiria savo interjero sprendimais – tikrai daug dėmesio skiriame kokybiškoms medžiagoms, unikaliai parduotuvių atmosferai, tačiau dėl Lenkijos savo ir taip aukštą kartelę turėjome dar labiau kilstelėti. Prekybos centrai čia reikalavo, kad baldai būtų pagaminti tik iš tvarių medžiagų, atsparūs ugniai, sertifikuoti – reikalavimų sąrašas ilgas, ir kiekvienas jų atsispindi biudžeto eilutėse,“ – tvirtina D. Juškys.
Pasvertos rinkodaros investicijos – kito lygio rezultatai
Dar viena sritis, kur Lenkijoje galioja savitos taisyklės – rinkodara ir su ja susijusi kainodara. Kaip pasakoja D. Juškys, norint iškomunikuoti savo žinutę taip, kad ji būtų matoma, reikia investuoti gerokai daugiau nei Lietuvoje, Latvijoje ar Estijoje. Pirmosios „Candy POP“ parduotuvės Lenkijoje atidarymui bendrovė skyrė rekordinį rinkodaros biudžetą – per 40 tūkst. eurų. Reikšmingą biudžeto dalį sudarė darbas su vietiniais nuomonės formuotojais.
Norint, kad populiarus Lenkijos influenceris kelias valandas pabūtų parduotuvėje, gali tekti pakloti ir penkiaženkles sumas. Tiesa, jų fanų bazė skaičiuojama ne šimtais tūkstančių, ką daugiausiai pasiekia Lietuvos interneto žvaigždės, bet milijonais.
„Candy POP“ yra pirmaujantis specializuotos mažmeninės prekybos tinklas Baltijos šalyse. Įmonė taip pat aktyviai vysto elektroninę bei plėtoja didmeninę prekybą. Bendrovės asortimente – rinktiniai saldumynai, užkandžiai ir gėrimai, kurių didžioji dalis atkeliauja iš JAV, Azijos ir kitų, Baltijos šalių regiono ragautojams egzotinių kraštų. Šiuo metu „Candy POP“ parduotuvių tinklą sudaro 26 parduotuvės, iš kurių 14 veikia Lietuvoje, 5 Latvijoje, 4 – Estijoje ir 3 Lenkijoje.